W dniu 08.02.2012
r. w Dolnośląskiej Bibliotece Publicznej im. Tadeusza Mikulskiego
we Wrocławiu odbyło się spotkanie poświęcone bibliografii
regionalnej Dolnego Śląska. Uczestniczyło w nim 32 bibliografów
regionalnych reprezentujących 21 bibliotek stopnia powiatowego. W
trakcie zjazdu powołano do życia Komisję do spraw Bibliografii
Regionalnej Dolnego Śląska.
Skład Komisji:
- Jolanta Poważyńska - PiMBP „Biblioteka pod Atlantami” w Wałbrzychu
- Eliza Furmanek - PiMBP „Biblioteka pod Atlantami” w Wałbrzychu
- Agnieszka Heidinger - PiMBP „Biblioteka pod Atlantami” w Wałbrzychu
- Ewa Kownacka - MBP w Świdnicy
- Agnieszka Rabka - MBP w Świdnicy
- Grażyna Błażejowska - Legnicka Biblioteka Publiczna
- Jolanta Kaszewska - Legnicka Biblioteka Publiczna
- Małgorzata Fitas - MBP w Zgorzelcu
- Kamila Wilk - JCIiER "Książnica Karkonoska" w Jeleniej Górze
- Dorota Kacprzak - JCIiER "Książnica Karkonoska" w Jeleniej Górze
- Joanna Gaworska-Wandas - DBP we Wrocławiu
Cel powstania:
Zintensyfikowanie prac nad bibliografią
regionalną DZB i pozyskanie kolejnych partnerów
współodpowiedzialnych za pełną, jednolitą i rzetelną informację
bibliograficzną o regionie dolnośląskim.
Plan współpracy:
- opracowywanie materiałów metodycznych, niezbędnych w pracach nad ujednoliceniem opisów w bibliografii terytorialnej,
- stworzenie kartoteki haseł wzorcowych,
- podział opracowywanych dokumentów, który zapobiegnie powielaniu się opisów lub pomijaniu artykułów związanych z regionem,
- koordynacja prac bibliograficznych,
- pomoc merytoryczna nad opracowaniem bibliografii lokalnej,
- współpraca z bibliotekami powiatowymi i współorganizacja szkoleń z zakresu bibliografii regionalnej.
- bieżące uzupełnianie i przekazywanie na stronę internetową Bibliografii Regionalnej Dolnego Śląska informacji dotyczących prac Komisji.
Posiedzenia Komisji będą się odbywać
przynajmniej raz na kwartał lub częściej – w miarę potrzeb.
Pierwsze spotkanie zaplanowano na marzec 2012 r. Tematem prac członków
Komisji będzie modernizacja klasyfikacji stosowanej w bibliografii
terytorialnej DZB oraz podział opracowywanych dokumentów w
poszczególnych placówkach.